۱۳۹۲ دی ۱۹, پنجشنبه

اعدام 6 زندانی در ارومیه و سلماس


اعدام زندانیان به جرم‌های مختلف در زندان اورمیه همچنان ادامه دارد. صبح امروز خبرگزاری فرات طی گزارشی اعلام کرد که 3 زندانی در زندان مرکزی اورمیه اعدام شده‌اند, هم‌اکنون هم خبری بدستمان رسید که حاکی از اعدام چهارمین زندانی در زندان اورمیه و 2 زندانی دیگر در زندان سلماس است.
بیشتر بخوانید 

 
یک منبع آگاه به خبرگزاری فرات گفت که همین امروز گذشته از سه زندانی که سحرگاه اعدام شده‌اند, یک زندانی دیگر به نام «امیر حاج‌علی‌لو» که غیرکرد است, اعدام شده, اما اشاره نشده که اهل کدام شهر است و به چه جرمی به دار آویخته شده.
اعدام 2 زندانی در زندان سلماس
همان منبع به خبرگزاری فرات گفت که 2 زندانی دیگر هم در زندان شهرستان سلماس از توابع استان اورمیه اعدام شده‌اند.
«حسن حسینی» که 8 سال در حبس بسر برد و «جلبانی» که به نام کوچک وی اشاره نشده و او هم 7 سال در حبس بوده , دو زندانی هستند که در زندان سلماس به دار آویخته شده‌اند.
آن منبع به نوع جرم این دو زندانی اشاره‌ای نکرد.
اعدام سه زندانی در سحرگاه
سحرگاه امروز, پنج‌شنبه, 19 دی 3 زندانی دیگر کرد به جرم قتل اعدام شدند.
صبح امروز یک منبع آگاه به فرات گفت: «مختار خلیلی» اهل میاندوآب و 7 سال در زندان بسر برده؛ «علی‌رضا یعقوبی» 8 سال در زندان بسر برده و «احمد شفیق‌خانی» معروف به «هژار» اهل بوکان هم 4 سال را در زندان سپری کرده بود و در حین بازداشت تنها 19 سال سن داشته است.
بسیاری از فعالان حقوق بشری بیان می‌دارند که اعدام زندانیان غیرسیاسی کرد هم دیگر جنبه سیاسی یافته و هدف از آن هم ارعاب مردم کرد است.
زندان مرکزی اورمیه در شرق کردستان یکی از زندان‌هایی است که بیشترین میزان اعدام در آن صورت گرفته است, اما پس از برسر کار آمدن حسن روحانی و رئیس جدید دادگستری و همچنین اعدام دو زندانی سیاسی کرد «حبیب‌الله گل‌پری‌پور و رضا اسماعیلی» میزان اعدام‌ها در این زندان افزایش چشمگیری یافته و تقریبا هر هفته چندین زندانی اعدام می‌گردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر