۱۳۹۵ فروردین ۲۵, چهارشنبه

اعتصاب غذای زندانیان قرنطینه زندان زاهدان

زندانیان قرنطینه زندان زاهدان در اعتراض به نبودن غذای کافی و کیفیت بسیار پایین آن و همچنین مشکلات فراوان دیگر دست به اعتصاب غذا زده اند. زندانیان این زندان می گویند «مثل حیوان با ما برخورد می شود.»
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وضعیت نامناسب در زندان زاهدان و کمبود غذای کافی و گرسنگی زندانیان به حدی رسیده است که زندانیان قرنطینه این زندان دست به اعتصاب غذا زده و دیگر زندانیان از نارضایتی های فراوان، درخواست کمک از مجامع بین المللی دارند.
چندین منبع مطلع در تماس با هرانا با اعلام این خبر گفتند: “کمبود غذا و کیفیت بیش از حد پایین همان غذای کم از یک سو و عدم توانمندی مالی و گرانی مواد غذایی فروشگاه زندان از سویی دیگر سبب شده بسیاری از زندانیان زندان زاهدان گرسنه بمانند.”
گفته می شود زندانیان این زندان که بسیاری از آنان از اتباع کشورهای پاکستان و افغانستان هستند با اعتراض به مسئولین زندان تنها یک پاسخ دریافت کرده اند: “اینجا ایران است و دولت بودجه کافی به ما نمی دهد و ما جوابی برای شما نداریم.”
به گفته یکی از این منابع خبری هرانا، وضعیت در بخش قرنطینه این زندان حتی از این نیز بدتر است: “زندانیان درون قرنطینه از سو تغذیه شدید رنج می برند. چراکه حتی امکان همان خرید از فروشگاه نیز در صورت داشتن توانمندی مالی وجود ندارد و زندانیان زیادی در این بخش به طور طولانی مدت نگهداری می شوند. تعداد زندانیان قرنطینه حدودا چهل نفر است و همگی از گرسنگی افتاده اند. نام دو نفر از آنان «روح الله ناری» و «محمد عمر خاروج براوی»  می باشد.”
این در حالی است که زندانیان به صورت وحشیانیه ای ضرب و شتم می شوند و زندانیان این زندان می گویند «مثل حیوان با ما برخورد می شود.»
نام یکی از زندانیانی که اخیرا و چندین بار به  طرز وحشیانه ای مورد ضرب شتم قرار گرفته «محمد قلندرکی سلطانی» است. به گفته منابع هرانا این زندانی آنقدر کتک خورده بوده که تا دو ماه و نیم نمی توانسته در قرنطینه راه برود.

Iman Nabi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر