۱۳۹۵ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

اعدام ۸ زندانی در ارومیه، تبریز و ساری

حقوق بشر ایران، ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵: ۵ زندانی در زندان مرکزی تبریز، ۲ زندانی در زندان مرکزی ارومیه و ۱ زندانی در زندان ساری اعدام شدند.

بنابه گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، یک زندانی که هویت وی "س. ر" ۳۱ ساله فرزند محمدرضا عنوان شده است، صبح روز جاری (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه) در محوطه زندان ساری به‌دار کشیده شد. این زندانی به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود.
همچنین در گزارشی دیگر به نقل از تارنمای حقوق بشری هرانا و شبکه حقوق بشر کردستان، طی روز جاری دو زندانی با نامهای "داریوش فرج‌زاده" و "غفور قادرزاده" (از بندهای ۳ و ۴) در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.
این دو زندانی هردو به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند. به همراه ایشان یک زندانی دیگر به نام "خالد زیکا" نیز به پای چوبه دار رفت که با اخذ رضایت از اولیای دم به سلول خود بازگشت.
این دو زندانی در حالی در زندان ارومیه اعدام شدند که در گزارشهایی که روز گذشته از سوی این سازمان نیز منتشر شد این زندان روز سه‌شنبه شاهد اعدام ۶ زندانی با جرائم مربوط به مواد مخدر بود.
شبکه حقوق بشر کردستان همچنین خبر از اعدام ۵ زندانی در دو نوبت در زندان مرکزی تبریز داده است. بنابراین گزارش روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت ماه سه زندانی به‌نامهای "رحیم خدایاری"، "رامین ایمانی" و "سهراب شربتیه" با اتهام قتل عمد و بامداد روز جاری نیز دو زندانی به‌نامهای "یعقوب جاهد" و "سیدجلال عابدی" با اتهامات مربوط به مواد مخدر در این زندان اعدام شدند.
گفتنی است، اجرای مجازات اعدام پیش از آغاز ماه رمضان که معمولاً اعدام‌های بسیار کمی در آن صورت می‌گیرد سرعت بیشتری به خود گرفته است.


Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر