۱۳۹۵ تیر ۲۷, یکشنبه

ضرب و شتم حسن رستگاری در زندان ارومیه توسط مامورین زندان




 حسن رستگاری مجد، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه توسط مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. تعدادی از دندانهای وی طی این ضرب و شتم شکست، آقای رستگاری از مشکل بینایی و شکستگی دست نیز رنج می برد.

 روز گذشته حسن رستگاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه پس از اینکه بر درخواست خود مبنی بر اجرای اصل تفکیک جرایم و انتقال به بند زندانیان سیاسی پافشاری کرد توسط دو تن از ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
طی این ضرب و شتم دو دندان آقای رستگاری شکست و آثاری از کبودی و تورم بر بدن او باقی ماند.
ضرب و شتم آقای رستگاری به دلایل مشابه پیش از این هم سابقه داشته است، حتی پرونده ای برای وی تحت عنوان اخلال در نظم زندان گشوده شده است.
این زندانی سیاسی علاوه بر آسیبهای جسمی فوق از شکستگی انگشت میانی یکی از دستها نیز رنج میبرد، همچنین به مشکل بینایی پیشرونده ای دچار است که رسیدگی به آن مستلزم اعزام به مراکز درمانی پیشرفته خارج از زندان است، حقی که تا کنون از آن محروم مانده است.
لازم به یادآوری است حسن رستگاری مجد فرزند سلطان، ۴۳ ساله شهروند ایرانی-ترکیه ای در تاریخ ۵ آبان‌ماه سال ۹۳ در شهر ارومیه دستگیر شد.
آقای رستگاری با اتهامات «اخلال در نظم عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با گروه‌های مخالف کرد» از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به ۱۵ سال حبس محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شده است. این زندانی عقیدتی در تمام مراخل رسیدگی پرونده، همواره اتهامات وارده را رد نموده.

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر