۱۳۹۵ بهمن ۲۵, دوشنبه

شروع اعتصاب غذای نوکیش مسیحی در زندان اوین




هادی عسگری نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین در اعتراض به بیش از شش ماه بلاتکلیفی از زمان بازداشتش، از روز گذشته اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است. همچنین در همین زندان، امین افشار نادری دیگر نوکیش مسیحی و هم پرونده آقای عسگری با اعتراضی مشابه از هشت روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد. روز جاری آقای افشار نادری دچار افت فشار خون شد که مسئولین زندان از تزریق سرم به وی خودداری کردند.
هادی عسگری نوکیش مسیحی محبوس در اندرزگاه ۴ زندان اوین در اعتراض به بیش از شش ماه بلاتکلیفی از زمان بازداشت اش، صدور وثیقه و ممانعت از آزادی، از روز گذشته ۲۳ بهمن ماه، دست به اعتصاب غذا زده است.
همچنین در همین زندان، امین افشار نادری دیگر نوکیش مسیحی با اعتراضی مشابه از هشت روز پیش (۱۷ بهمن ماه) در اعتصاب غذا به سر می برد.

آقای افشار نادری که از ابتدای شروع اعتصاب، ۵ کیلو کاهش وزن داشته، روز جاری درپی افت فشار خون تقاضای تزریق سرم داشته که مسئولین به خواسته وی توجهی نکرده اند.

یک منبع نزدیک به خانواده این دو نوکیش مسیحی زندانی در مورد خواسته آنها گفت: : “خواسته آنها روشن شدن تکلیفشان است که بلاتکلیف در زندان هستند. با وجود پیگیری خانواده هایشان، پروندشان به جریان نیافتاده. از شهریور تا الان بصورت بلاتکلیف در زندان هستند.”
آقایان عسگری و نادری مورخ ۵ شهریور ۹۵ همراه ۱۲ شهروند دیگر در فیروزکوه بازداشت و مدت ۸۲ روز را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ گذراند. سپس به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شدند.

یک منبع آگاه از این پرونده  گفته بود: “در روز دستگیری تعداد ۱۴ نفر شامل ۷ مرد و ۷ زن، یک نفر ۱۳ ساله و یک خانم ۵۵ ساله دستگیر شده بودند که پنج تن از آنان با نام های «رامئیل بت تمرز، امین افشار نادری، هادی عسگری، محمد ترکمان دهنوی و امیرسامان دشت» به زندان اوین منتقل شدند و بقیه با اخذ تعهد آزاد شدند. اما بعدا ماموران اداره اطلاعات به منزل سه نفر از بازداشت شدگان یورش برده و مقداری از وسایل شان را پس از تفتیش منزل، توقیف کردند. همچنین تعدادی از آنان به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.”

در آخرین تحول این پرونده، «رامئیل بت تمرز، امیرسامان دشت و محمد ترکمان دهنوی» با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده اند و «امین افشار نادری و هادی عسگری» علیرغم صدور ۲۰۰ میلیون وثیقه، با خودداری مسئولان دادگاه از پذیرش وثیقه، همچنان به طور بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می شوند.

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر