۱۳۹۵ شهریور ۲۵, پنجشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت شهروندان مسیحی بازداشت شده در فیروزکوه





علی‌رغم گذشت حدود سه هفته، پنج شهروند مسیحی بازداشت شده در فیروزکوه هم‌چنان در زندان اوین به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شوند. از ۱۷ شهروندی که در محل دستگیری آنان (باغ شخصی) حضور داشته‌اند، دو شهروند در محل کار خود با مراجعه ماموران وزارت اطلاعات مورد تذکر قرار گرفته و یک نفر از آنان از محل کار خود اخراج شده است. هم‌چنین گزارش‌ها حاکی است از دو روز بعد از یورش ماموران امنیتی، باغ محل دستگیری این افراد که ملکی خصوصی است توقیف شده و نیروهای امنیتی با رها کردن حیوانات باغ از ورود مالک نیز ممانعت بعمل می‌آورند.

رامئیل بت تمرز، امین افشارنادری، هادی عسکری، محمد دهنوی و امیرسامان دشتی، پنج مسیحی بازداشت شده روز جمعه پنجم شهریور در باغ خصوصی در فیروزکوه هم‌چنان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می شوند با اینحال مسئولان مربوطه از ارایه اطلاعات بیشتر از وضعیت این افراد به خانواده های آنان خودداری می کنند.

دست کم سه تن از بازداشت شدگان مورد اشاره تا زمان تنظیم این گزارش اجازه یافته اند با خانواده های خود تماس تلفنی بگیرند اما به غیر از خبر سلامتی و حضور خود در زندان اوین اجازه ارایه اطلاعات بیشتری به خانواده های خود نیافتند.
همچنین گزارش شده است از ۱۷ شهروند نوکیش مسیحی که در زمان دستگیری در محل یک باغ شخصی در منطقه فیروزکوه حضور داشتند، دو شهروند در محل کار خود با مراجعه ماموران وزارت اطلاعات مورد تذکر قرار گرفته اند. یکی از این شهروندان بعد از تذکر از محل کار خود توسط شرکت بیمه اخراج شده است. هم‌چنین تلفن همراه ۱۷ شهروند مورد اشاره کماکان در توقیف اداره اطلاعات است.
از سوی دیگر باغ محل بازداشت که دارای مالکیت شخصی است از دو روز بعد از یورش ماموران اطلاعات با نصب بنر توقیف شده و نیروهای امنیتی با رها کردن حیوانات باغ شامل مرغ، جوجه و چند قلاده سگ، از ورود مالک نیز ممانعت بعمل می‌آورند.
لازم به یادآوری است، روز جمعه پنجم شهریورماه، ۱۷ نوکیش مسیحی به فیروزکوه در استان تهران رفته بودند و هنگام توقف در باغ خصوصی یکی از بستگان با یورش بدون حکم ماموران اداره اطلاعات مواجه و ۷ نفر از آنان دستگیر شدند که دو تن بلافاصله آزاد و مابقی به زندان اوین منتقل شدند.

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر