۱۳۹۵ شهریور ۱۷, چهارشنبه

برخورد گسترده با زندانیان ندامتگاه کرج به دلیل درز گزارشات مربوط به اعدام به رسانه ها



در پی اعدام ۱۲ زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج و درز گزارشات خبری مربوط به این واقعه به رسانه ها، نیروهای امنیتی در روزهای گذشته به بند ۵ این زندان مراجعه کرده و ضمن ضرب و شتم شدید و تهدید زندانیان، دست کم ۶ تن از آنان را برای بازجویی به انفرادی منتقل کردند. این نیروها از زندانیان می خواهند نحوه درز گزارشات خبری از اعدام ها در این زندان را توضیح دهند.

سحرگاه ششم شهریورماه حکم اعدام ۱۲ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه کرج اجرا شد.
هویت ۹ تن از این زندانیان شامل دو برادر که هرانا موفق به احراز آنان شده بود عبارت است از: «علیرضا مددپور، بهمن رضایی، آرمان بهرامی، علی رضا اسدی، محسن اسلامی، حسین بایرامی (منتقل شده از زندان قزلحصار)، مهدی رستمی، امیر سرخاه و علیرضا سرخاه».
در پی درز گزارشات خبری مربوط به این واقعه به رسانه ها همراه با فایل های صوتی، ویدیویی و تصویری به مثابه سند در زمانی که نهادهای قضایی و دولتی سکوت اختیار کرده اند باعث شد تا روز سه شنبه مورخ ۱۶ شهریورماه تعداد پرشماری از نیروهای امنیتی به بند ۵ ندامتگاه مرکزی کرج یورش ببرند.
نیروهای امنیتی با همراهی گارد زندان ضمن تفتیش و تخریب وسایل زندانیان، تعدادی از آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و همینطور دست کم ۶ تن از زندانیان را برای بازجویی های بیشتر به سلول های انفرادی این زندان بردند. این نیروها همچنین زندانیان این بند را که عمدتا از محکومان به اعدام هستند به تسریع در اجرای حکم در صورت عدم همکاری تهدید کردند.
لازم به ذکر است اعدام این زندانیان که احمد شهید، گزارشگر وقت سازمان ملل در امور ایران نیز خواستار توقف آن ها شده بود با موجی از اعتراضات و توجه افکار عمومی روبه رو شد، نیروهای امنیتی و قضایی همواره به جای برعهده گیری مسئولیت پاسخگویی و شفاف سازی در قبال اقدامات خود ترجیح میدهند راه های درز و خروج اخبار از زندانها را مسدود کنند.

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر