۱۳۹۵ اسفند ۱۳, جمعه

۶ سال حبس برای یک پناهنده اهوازی بعد از بازگشت به کشور



ضیاء سوارى جوان ۲۴ ساله اهل اهواز، پس از بازگشت از کشور هلند در ایران بازداشت و در دادگاه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید و به وی ابلاغ شده است.
ضیاء سوارى ۲۴ ساله از اهالى کوى علوى که در اسفندماه ۹۴ از کشور هلند به اهواز بازگشته بود، در تاریخ پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ توسط قرارگاه امنیتى سپاه ابوالفضل العباس دستگیر شد.
آقای سواری به اتهام عضویت در یک گروه مخالف نظام و فعالیت تبلیغى علیه نظام جمهورى اسلامى ایران محاکمه و به استناد مواد ۵۰۰ و ۴۹۹ ناظر به ماده ۵ قانون مجازات اسلامى به ۶ سال حبس تعزیرى توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اسلامى اهواز محکوم شد.
حکم اولیه بعد از درخواست تجدید نظر در شعبه ۱۶ توسط قاضى سعید کوشا، بررسى و ضمن رد اعتراض تجدید نظر خواهی، رأى شعبه ۲ دادسراى انقلاب را تایید کرد. این حکم در روزهای اخیر به ضیاء سوارى ابلاغ شده است.

ضیاء سوارى در اردیبهشت ماه ۹۵ بدلیل شرکت در حوادث بعد از بازى الهلال سعودى و فولاد اهواز توسط نیروهاى امنیتى بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده بود. پس از آن وی به کشور هلند پناهنده شد.

یک منبع نزدیک به خانواده سواری گفت: “در جزئیات حکم صادره و بنا به گزارش قرارگاه امنیتى سپاه حضرت ابوالفضل العباس، ضیاء سوارى با یکى از بستگانش و فعال عرب بنام عیسى سوارى در ارتباط بوده و در فضاى مجازى فعالیت زیادى داشته است و در تظاهرات مقابل سفارت جمهورى اسلامى ایران در هلند شرکت کرده بود.”
این منبع در ادامه افزود: “ضیاء بدلیل فشار دادگاه انقلاب اهواز بر خانواده او در مورد وثیقه سپرده شده مبنى بر مصادره ملک آنها و همچنین نداشتن اوراق پناهندگى و پشتیبانى مالى و سهل انگارى اداره مهاجرت کشور هلند و وضعیت وخیم پناهندگى در آن کشور سال گذشته به اهواز برگشته بود و در فروردین ماه امسال توسط قرارگاه امنیتى سپاه حضرت ابوالفضل العباس اهواز دستگیر مى شود. او با هیچکدام از تشکیلات یا سازمانهاى سیاسى ارتباط نداشته است و بدلیل روشن نشدن وضعیت پناهندگیش در هیچ فعالیتى شرکت نکرده بود. اصلا زمانی که وی در هلند بود تجمعی در مقابل سفارت برگزار نشد.”

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر