۱۳۹۵ خرداد ۱۳, پنجشنبه

هشت زندانی عقیدتی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند



اعتصاب غذای دست‌کم هشت زندانی عقیدتی از جمله احسان مازندرانی، جعفر عظیم‌زاده، مریم نقاش زرگران، محمدصدیق کبودوند، رسول رضوی، حشمت الله طبرزدی، محمد عبدالهی و آیت مهر علی‌بیگلو در زندان‌های مختلف در اعتراض به وضعیت‌شان همچنان ادامه دارد. در این میان وضعیت جسمانی تعدادی از آنان به شدت وخیم گزارش می‌شود. از یک‌سو پزشکان بیمارستان طالقانی در تلاشند تا از «ایست قلبی» محمد صدیق کبودوند جلوگیری کنند و از سوی دیگر جعفر عظیم‌زاده روز گذشته درپی وخامت حالش و «از کار افتادن تقریبی کلیه‌ها» به بیمارستان شهدا منتقل شد. به‌علاوه این زندانیان، آرش مکری و محمدامین آگوشی نیز در ماه گذشته اعلام اعتصاب غذا کرده بودند اما از تداوم اعتصاب و یا پایان آن اطلاعی در دست نیست.

احسان مازندرانی، جعفر عظیم‌زاده، مریم نقاش زرگران، محمدصدیق کبودوند، رسول رضوی، حشمت طبرزدی، محمد عبدالهی و آیت مهر علی‌بیگلو در زندان‌های اوین، رجایی‌شهر، ارومیه و تبریز در اعتراض به وضعیت‌شان در اعتصاب غذا به‌سر می برند. حال عمومی تعدادی از آنان بسیار وخیم گزارش شده است.

جعفر عظیم‌زاده کارگر زندانی در زندان اوین در اعتراض به «سرکوب فعالیت های کارگران و معلمان از طریق پرونده سازی‌های امنیتی» در سی‌وپنجمین روز اعتصاب غذا به سر می برد. این کارگر زندانی تاکنون دست‌کم سه بار به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده و بدون رسیدگی کامل و بدون درمان به زندان بازگردانده شده است. آقای عظیم‌زاده روز گذشته درپی وخامت حالش و «از کار افتادن تقریبی کلیه‌ها» به بیمارستان شهدا منتقل شد اما پس از چهار ساعت انتظار به دلیل نبود متخصص به زندان بازگردانده شد. گفته می‌شود علی‌رغم دستور دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، در اعزام و بستری شدن وی کارشکنی صورت می‌گیرد.
جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم و درحال حاضر در بند هشت زندان اوین نگهداری می شود.
محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان علیرغم ابتلا به بیماریهاى متعدد و پیشرفته در اعتراض به پرونده سازى اخیر از ١٩ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زده است. وی از سه روز پیش به دلیل وخامت حالش برای دومین بار به بیمارستان منتقل شده و همچنان بستری است. روز گذشته هرانا گزارش کرد اولویت تمامی آزمایش‌ها و اقدامات پزشکان در مورد محمد صدیق کبودوند روزنامه نگار زندانی در بیست‌و‌پنجمین روز اعتصاب غذا بر جلوگیری از «ایست قلبی» وی به دلیل شدت کاهش پتاسیم خون متمرکز شده است. این‌ درحالی است که هنوز مسئولین نسبت به خواسته‌های او هیچ اقدامی نکرده‌اند.
محمد صدیق کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶، بازداشت و زندانی شده ‌است. او در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل یک سال حبس و در مجموع به تحمل یازده سال حبس محکوم شده است. حکم صادره در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ده سال حبس از بابت تاسیس سازمان، مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است.
احسان مازندرانی، روزنامه نگار زندانی از هفده روز پیش در اعتراض به دستگیری و روند رسیدگی به پرونده‌اش از بدو ورود به بند دو-الف سپاه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است. وی هم اکنون در بند هشت زندان اوین نگهداری و به هفت سال زندان در دادگاه بدوی محکوم شده است.
مریم نقاش زرگران، زندانی عقیدتی و بیمار بند زنان زندان اوین نیز در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری‌ها، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی در هشتمین روز اعتصاب غذا به‌سر می برد. این نوکیش مسیحی چهار شب پیش به دلیل وخامت حالش به طور اورژانسی به بیمارستان شهدا منتقل شد با این‌حال در حالت بیهوش دوباره به زندان بازگردانده شد.
به گفته خانواده حشمت طبرزدی، این فعال سیاسی که به تازگی بار دیگر بازداشت شده و به صورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می شود، در اعتراض به دستگیری دوباره در اعتصاب غذا به‌سر می برد. از تاریخ اعتصاب غذای این زندانی اطلاع دقیقی در دست نیست.
کیلومترها دورتر از پایتخت، رسول رضوی فعال ترک (آذری) در اعتراض به روند دستگیری و محاکمه خود، در چهاردهمین روز اعتصاب غذا در زندان مرکزی تبریز به‌سر می‌برد. این زندانی اتمام اعتصاب غذای خود را منوط به لغو احکام صادره از طرف شعبات ۲ و ۳ دادگاه انقلاب شهر تبریز و برگزاری مجدد دادگاهی کاملا علنی و عادلانه اعلام کرده است. علی‌رغم وخامت حال این زندانی، وی تاکنون به بیمارستان منتقل نشده است.
از طرفی در زندان مرکزی تبریز، آیت مهر علی‌بیگلو در پی عدم رسیدگی به خواسته‌های رسول رضوی، تداوم اعتصاب غذا و وخامت حالش، در حمایت از این زندانی از صبح روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.
آیت (یوروش) مهر علی بیگلو که سابقه چندین بار دستگیری و اعتصاب غذا  را دارد، هم اکنون ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻣﺤﮑﻮﻣﯿﺖ ۸ ﺳﺎﻝ ﺣﺒﺲ ﺗﻌﺰﯾﺮﯼ ﺧﻮﺩ در زندان تبریز است.
محمد عبدالهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه که چندی پیش نسبت به اجرای حکمش نیز هشدار داده شد، در اعتراض به حکم «ناعادلانه» و نحوه رسیدگی به پرونده از نهم خردادماه در اعتصاب غذای نامحدود به سر می‌برد. روز گذشته با نظارت مسئولین زندان اقدام به اعتصاب غذای وی بصورت رسمی صورتجلسه شد.
لازم به یادآوری است، آرش مکری و محمدامین آگوشی نیز در ماه گذشته اعلام اعتصاب غذا کرده بودند اما از تداوم یا پایان اعتصاب این دو زندانی اطلاعی در دست نیست.

Iman Nabi
ایمان نبی
Facebook
Twitter
Google+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر