۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

مرگ مبهم یک متهم در بازداشتگاه پلیس آبادان



پسر جوانی به نام “نادر شریفی فرد” که بعنوان متهم در اختیار پلیس آبادان قرار داشت به طرز پر ابهامی در بازداشتگاه این نهاد جان خود را از دست داد. پلیس با احضار تعدادی از شهروندان آنان را به خاطر بازنشر این خبر مورد بازجویی قرار داد.

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با اشاره به اینکه کما رفتن جوان آبادانی در پلیس آگاهی این شهر در دست بررسی است گفت: “مامورین پلیس آگاهی باهماهنگی مقام قضایی پسرجوانی به نام  نادرشریفی فرد را به پلیس آگاهی برای بازجویی احضار کردند و پلیس طبق وظیفه ذاتی و قانونی اش با وی برخورد کرده و طبق مشاهدات هیچگونه جای ضرب و شتمی روی بدن نادر وجود ندارد”.
سرهنگ تقی زاده ادامه داد: “من و دادستان آبادان به صورت مستقیم درحال پیگیری موضوع هستیم و اگر مامورین ماقصوری داشته باشند قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد اما تاکنون هیچ شواهدی دال براینکه پلیس وی راشکنجه داده وجودندارد”.
سرهنگ تقی زاده خاطرنشان کرد: “افرادی که این موضوع را نشر داده اند و ادعا کرده اند پلیس نادرشریفی فرد را شکنجه کرده از طریق پلیس فتا و دایره حقوقی ناجا به دلیل تشویش اذهان عمومی و خدشه دار کردن چهره پلیس و نشراکاذیب تحت تعقیب قرارگرفته اند تا جاییکه که صبح امروز چندتن ازاین افراد با حضور در پلیس فتا بازجوی شده و اظهارداشته اند که در شبکه های اجتماعی این موضوع را دیده و آنرا پخش کرده اند و این موضوع نیز خودش بار حقوقی دارد”.
نادر شریفی فرد امروز در بازداشتگاه پلیس آبادان به کما رفت و در راه انتقال به بیمارستان طالقانی این شهر جان خود را از دست داد. پیکر وی برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی جهت کالبدشکافی منتقل شده است.
لازم به ذکر است در طی سالهای اخیر موارد متعددی از مرگ مشکوک یا قتل شهروندان در بازداشتگاههای پلیس یا نهادهای امنیتی و قضائی منتشر شده است که در اکثر موارد تحقیقات صورت گرفته منجر به شناسایی خاطیان یا برخورد با مقام مسئولی نشده است.

Iman Nabi
ایمان نبی

۱ نظر:

  1. پلیس رژیم که تا حالا از این کارها انجام نداده!

    پاسخحذف