۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت اصغر قطان؛ زندانی سیاسی در پنج دهه مختلف



اصغر قطان از سن ۱۴ سالگی به دلیل فعالیت‌های سیاسی از اواخر دهه ۴۰ مکررا بازداشت و زندانی شده است. این زندانی سیاسی درحال حاضر علی‌رغم بیماری و صدور چندباره حکم عدم تحمل کیفر توسط پزشکی قانونی، در زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شود.
اصغر قطان متولد ۱۳۳۳، آخرین بار در نوزدهم دی ماه ۱۳۸۹ از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۴۵ روز بازجویی در بند ۲۰۹ به دلیل بیماری و با توصیه پزشکان به قید وثیقه آزاد شد. وی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال زندان محکوم شد.
این زندانی ۶۲ ساله در سوم خرداد ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم احضار و به بند ۳۵۰ منتقل شد و در تاریخ یازده خرداد ماه ۱۳۹۳ به زندانی رجایی شهر کرج تبعید شد.
اصغر قطان اولین بار در سال ۱۳۴۷ و در سن ۱۴ سالگی به دلیل فعالیت‌های سیاسی بازداشت شد. وی سابقه بازداشت و زندان در دهه‌های ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۸۰ شمسی را در کارنامه خود دارد.
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی درباره بیماری‌های وی توضیح داد: حکم عدم تحمل کیفر توسط پزشکی قانونی چندین بار برایش صادر شده ولی نهادهای امنیتی از آزادی وی جلوگیری بعمل می‌آورند. آقای قطان روزانه حدود ۳۰ قرص مسکن با توصیه پزشک مصرف می کند، به مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون بالا، میگرن، مشکلات کبدی و طحال مبتلاست. تا به حال چندین عمل جراحی با هزینه خودش انجام داده و قسمتی از معده و اثنی عشرش را برداشته است.”
اصغر قطان برای آخرین بار در دهم خردادماه سال جاری به مرخصی پزشکی اعزام شد و به او گفته شد حکم عدم تحمل کیفر او پس از این مدت به اجرا در خواهد آمد با اینحال در نوزدهم همان ماه مجدد احضار و به زندان رجایی شهر کرج بدون توجه به حکم عدم توان تحمل کیفر بازگردانده شد.

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر