۱۳۹۵ آبان ۱۰, دوشنبه

بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان در پاسارگاد



دادستان شیراز از دستگیری «عوامل اصلی» تجمع روز کوروش در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد خبر داد و گفت که برای این شهروندان پرونده قضایی تشکیل شده و «وفق مقررات برخورد قضایی لازم» با آن‌ها صورت خواهد گرفت. این مقام قضایی از تعداد و ذکر اسامی این افراد، جزئیاتی بیان نکرد.
علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری «عوامل اصلی هنجار شکنی» در تجمع روز کوروش در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد در هفتم آبان ماه خبر داد و مدعی شد: “اقدامات این افراد پیش از این از سوی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مورد رصد قرار گرفته بود.”
وی هم‌چنین ادعا کرد: “پس از انجام تحقیقات لازم، لیدرها و سرشاخه‌های اصلی این تجمع که به سر دادن شعارهای هنجارشکنانه و ضدارزش‌ها اقدام کرده بودند، دستگیر شدند”.
دادستان شیراز در پایان افزود: “برای این افراد پروند قضایی تشکیل شده و وفق مقررات برخورد قضایی لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت”.
شایان ذکر است،  آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه در قم روز گذشته با لحنی تهدیدآمیز با بیان «باز ما زنده، نشسته و تماشاگر هستیم» به برگزاری تجمع روز کوروش در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد واکنش انتقادی نشان داد و مشارکت کنندگان در این تجمع را «ضد انقلاب» خواند.
روز هفتم آبان‌ماه ۹۵، تردد شهروندان در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد با «محدودیت و تدابیر شدید امنیتی» همراه بود. با این حال، به مناسبت هفتم آبان، با عنوان غیر رسمی «روز جهانی کوروش» خیل کثیری از ایرانیان در کنار آرامگاه وی در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد گردهم آمدند.

Iman Nabi
ایمان نبی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر