۱۳۹۲ اسفند ۲۹, پنجشنبه

بخوانید و فریاد کنید این درد را

قرار بودسر بیگناه به دار نباشد.....قرار بود فقط تا به پای دار بیاید

نوید نام جوانی ۲۹ ساله است که اواخر بهمن ماه اعدام شد. روایت تلخ و دردناک زیر توسط یکی از بستگان او برای صفحه کارزار لگام ارسال شده است.


«من از فولادشهر اصفهان این روایت تلخ زندگی مان را مینویسم. الان مدت ۲۰ روز است که پاره تنمان، نوید، در زندان شهاب کرمان بی گناه اعدام شده است. نویدمان که اعدام شد استاد تکواندو در شهرمان بود و در کنار این کار، با ماشین خودش در تاکسی تلفنی محله کار میکرد....







 ماجرا به این صورت بود که در ۲۷ تیرماه ۱۳۹۱ تلفنی به نوید شد و از او خواستند که چون راننده است یک ماشین را از کرمان به اصفهان بیاورد و در مقابل این کار مبلغ ۱ میلیون تومان دریافت کند. نوید بی اطلاع از همه چیز، این ماشین را به سمت اصفهان آورد که در راه، موتور ماشین آتش گرفت. صاحب ماشین که شخصی به نام م. عشوری بود به او گفت ماشین را در خاور بگذارد و بیاورد. با سادگی برادرم این کار انجام شد و در ایست و بازرسی مرصاد کرمان ماشین را گشتند و در باک بنزین ماشین ۲۲ کیلو و ۳۰۰ گرم هرویین کشف کردند. خلاصه برادر من به مدت ۲ ماه در زندان کرمان بود و با کمک به پلیس بعد از دو الی سه ماه صاحب بار را دستگیر کردند. با وجود تمام خوشحالی ما که خود صاحب بار اعلام کرده که تمام بار مال خودش است و نوید بی گناه است، اما بعد از یک ماه دادگاه اعلام کرد که نوید هنوز باید در زندان بماند. صاحب بار با داشتن پول توانست مسیر پرونده را عوض کند و تمام پرونده را به نام نوید تمام کند. خیلی دوندگی کردیم. مادر و پدر نوید هم دو سالی است که فوت شده اند. ما وضعیت مالی خوبی نداشتیم که بتوانیم وکیل بگیریم. هرکجا رفتیم برای وکیل حرف از ۲۰۰ میلیون به بالا بود.
خلاصه به رییس جمهور نامه دادیم. زیرا امکان ملاقاتش را نمیدادند. چندین بار در دیوان عالی کشور اعتراض کردیم اما هیچ جوابی ندادند. به ملاقات رییس کل دادگستری حاج آقا توکلی رفتیم. پس از کلی تلاش و اجازه ملاقات حتی تمام مدارک تکواندو و باشگاهی نوید و حتی استشهاد محلی از همه همسایگان و ورزشکاران تیم های ذوب آهن و... و امضای رییس شورای شهر و بی سابقه بودن نوید را به ایشان دادیم و با وجود قولی که دادند و ما را خاطرجمع کردند اما کاری نکردند. خلاصه نوید را در روز ۲۸ بهمن بی گناه پای چوبه دار بردند و او را اعدام کردند.

الان صاحب اصلی بار در زندان به سر میبرد و قرار است ۲۰ سال حبس بکشد. شاید دوباره با پول بتواند تا سال دیگر بیرون بیاید. این آقا با چندین سابقه و حتی موقع دستگیری که دو بار با مواد او را در خانه شان گرفتند و با وجود اینکه ماشین بنام مادر خانمش بود و حتی مدارک ماشین هم بر روی پرونده بود تبرئه شد و نوید ما به اعدام محکوم شد.

غمگنانه در آخر میخواهم این را بگویم: امروز صبح بعد از چند ماه انتظار از دفتر ریس جمهور زنگ زدند و گفتند میخواهیم به درخواستتان رسیدگی کنیم! خیلی جالب بود؛ این همه مدت رسیدگی نکردند الان که کار از کار گذشته است میخواهند کاری کنند.
من میخواهم بگویم که نوید بی گناه اعدام شد. تنها کاری که میتوانم برای شاد کردن روحش کنم همین است که همه داستان او را بدانند. نوید تازه ۲۹ سالش بود. شاید با این کار جان چند جوان دیگر را نجات دهیم. مملکت ما جوان ها را پرپر میکند. آرزوهای جوانان را نمیبیند. فقط میکشد و اعدام میکند ....»


مطالب پیشین:

دروغی دیگر در صدا وسیما

عقیده اجباری نیست،نه به اعدام شهرام احمدی

آمد آن مرد، با بهار آمد

 

 


۲ نظر:

  1. اعصابم خرد شد 200 میلیون پول وکیل نمیدونم چی بگم یکی این ریحانه جباری که واسه دفاع از خودش میخوان اعدامش کنن یکی این نوید که بی گناه اعدام شد پس خدا کی میخواد صبرت تموم شه

    پاسخحذف