۱۳۹۳ فروردین ۱۱, دوشنبه

صباح لطفی فعال سیاسی حقوق بشر قربانی دیپورت به ایران شد

 صباح لطفی فعال حقوق بشر در نوروز ۱۳۹۳، پس از دو روز بازداشت در پلیس شهر بودو، به فرودگاه اسلو نروژ منتقل و به ایران دیپورت شد. 

کیهان نوین:  گفته می‌شود هواپیمای حامل این فعال حقوق بشر در فرودگاه شیراز فرود آمده و صباح لطفی به همراه یازده نفر دیگر، به تهران منتقل شده است.

 یک منبع مطلع در این خصوص به خبرنگار کیهان نوین گفت: صباح لطفی یکی از دوازده نفری بوده که از شیراز به ساختمانی سفید رنگ در تهران که گفته می‌شود متعلق  به وزارت اطلاعات است، منتقل شده است و در حال حاظر تحت بازجویی‌های شدید قرار دارد.





این منبع آگاه احتمال شکنجه‌ در روند بازپرسی صباح لطفی را بسیار محتمل  دانست و گفت: همانطور که همگان می دانند سرکوبگران رژیم و نیروهای وزارت اطلاعات در انجام امور بازجویی و بازپرسی های خود از هیچگونه اعمال وحشی گرانه ای دریغ نمی کنند و برای رسیدن به اهدافشان بدون کوچکترین رحم و شفقتی به ضرب و شتم افراد می پردازند.

گفتنی است صباح لطفی فعال حقوق بشر در کشور نروژ، که چندی پیش نیز گفت و گویی را در خصوص وضعیت وخیم حقوق بشر و جنایت های رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی با سایت خبری تحلیلی کیهان نوین انجام داده بود، چهارشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۲ و در آستانه نوروز ۱۳۹۳، از سوی پلیس این کشور بازداشت و به صورت اجباری به کشور ایران بازگردانده شد.

 گروه ها و سازمان های فعال حقوق بشری با ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامتی صباح لطفی خواستار پیگیری وضعیت این زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر در ایران هستند.
مطالب پیشین:

نامه زندانیان اهل سنت رجایی شهر در حمایت از شاهرخ زمانی

عدم حضور نسرین ستوده در اداره اطلاعات دزفول 

دو خواهر بهایی قربانی اقلیت ستیزی در ایران شدند

 

 

 

۱ نظر:

  1. پس این سازمان ملل متحد چه غلطی میکند همه چیز هم برایش مثل روز روشن است ولی خود را با خواب زده. درهرحال اعدام یک کار غیر انسانی است و محکوم است

    پاسخحذف