۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

هر دم از این گنداب بری میرسد

دادگاه انقلاب تهران هفته گذشته و دوباره در حرکتی غیرقانونی، حکم هشت نفر از پسران و دختران فعال در فیس بوک را که مجموعا بالغ بر ۱۲۳ سال حبس است، صادر کرد تا حالا که دستش از نفوذ و تاثیرگذاری در این فضا کوتاه است با ایجاد ترس و وحشت بین کاربران شبکه های مجازی فضای تلاش برای ایجاد خفقان را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار کلمه، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه با صدور حکمی برای هشت تن از فعالان شبکه های اجتماعی مجازی که اواسط سال گذشته توسط واحد سایبری اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و در بند ۲ الف بازجویی شده بودند آنها را مجموعا به بیش از ۱۲۳ سال حبس محکوم کرده است.





بر اساس این گزارش، احکام بدوی صادره برای این شهروندان به شرح زیر است:

۱- رویا صابری نژاد نوبخت: ۲۰ سال حبس

۲- امیر گلستانی: ۲۰ سال و یک روز حبس

۳- مسعود قاسم خانی: ۱۹ سال و ۹۱ روز حبس

۴- فریبرز کاردارفر (متولد ۱۳۶۸) : ۱۸ سال و ۹۱ روز حبس

۵- سید مسعود سید طالبی (متولد ۱۳۷۲) : ۱۵ سال و یک روز

۶- امین (فرید) اکرمی پور: ۱۳ سال حبس

۷- مهدی ری شهری: ۱۱ سال حبس

۸- نغمه شاهی سوندی شیرازی: ۷ سال و ۹۱ روز حبس.

اتهامات این شهروندان اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به مقامات، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی عنوان شده است. دادگاه انقلاب تهران با استناد به ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی در خصوص تمامی اتهامات تا یک دوم بیشتر از حداکثر مجازات را در نظر گرفته است اما بر اساس همین قانون تنها یکی از مجازاتها (مجازات اشد) قابل اجرا خواهد بود. در این پرونده نیز مجازات اشد عمدتا ۷سال و نیم حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است.

صدور این احکام بهت آور و کم سابقه در حالی صورت می گیرد که مساله دسترسی و فعالیت ایرانیان در شبکه های مجازی به یکی از مهمترین چالش های میان تندروها در قوه قضاییه و دولت حسن روحانی، تبدیل شده و به نظر می رسدبا توجه به عدم نفوذ و تاثیر گذاری در شبکه های اجتماعی و مجازی، این اراده وجود داردکه از طرق مختلف با درس عبرت قرار دادن عده ای معدودی و ایجاد جو رعب و وحشت از هرگونه فعالیت و اظهار نظری جلوگیری کنند.

کلمه پیشتر در گزارشهایی از سناریوی اطلاعات سپاه در این خصوص و بازداشت این فعالان شبکه های اجتماعی که در تابستان و پاییز ۹۲ صورت گرفته است خبر داده بود. این افراد در تهران، شیراز و ساری بازداشت شده و همگی به انفرادی های بند امنیتی ۲ الف سپاه منتقل و تحت فشار و شکنجه بازجویی شده بودند. با این وجود این فعالان اکنون در بند ۳۵۰ اوین و بند زنان زندان تهران در قرچک ورامین نگهداری می شوند.

هرچند بازجویان سپاه اتهامات متعددی را به این هشت تن منتسب کرده و قاضی دادگاه انقلاب نیز بر همان اساس اقدام به صدور حکم کرده است، پی گیری های خبرنگار کلمه نشان می دهد که محتوای تولید شده از سوی این فعالان انتقاد از سیاست های حکومتی، شعر و ترانه های اعتراضی، حمایت از اعتراضات سیاسی و اطلاع رسانی درخصوص حوادث پس از انتخابات ۸۸، طنز اجتماعی – سیاسی و … بوده است.

گفتنی است این فعالان در جریان بازجویی ها با وعده و فریب بازجویان و تحت فشار روحی مجبور به اعترافات تلویزیونی با محوریت ابراز ندامت از فعالیت در شبکه های اجتماعی (فیس بوک) و هشدار در خصوص تاثیرات سوء این شبکه های مجازی، شده اند.


مطالب پیشین:

رنج نامه ﭘﺪﺭ ﻣﺤﻤﺪ ﮐﯿﻮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻤﯽ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﻡ

نگرانی نسبت به صدور حکم اعدام برای سه شهروند کرد

ﺍﺳﺘﻤﺪﺍﺩ ﺧﻮﺍﻫﻲ 7 ﺯﻧﺪﺍﻧﻲ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻛﺮﺩ ﺍﺯ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮﻱ ﻭ ﻭﻛﻼﻱ ﻣﺴﺘﻘﻞ

DEATH PRODUCT OF ISLAMIC REPUBLIC OF EXECUTION 

نه به اعدام

 

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر