۱۳۹۵ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

آخرین ملاقات ها؛ اعدام قریب الوقوع دهها زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر



شب گذشته با یورش بی سابقه گارد سیاهپوش زندان رجایی شهر کرج ۳۶ زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام ساکن در سالن ۱۰ این زندان با دستبند-پابند و چشم بند تحت تدابیر شدید امنیتی به سلولهای انفرادی منتقل شدند. به خانواده دست‌کم ۲۱ تن از این منتقل شدگان اطلاع داده شده برای ملاقات آخر پیش از اجرای حکم به زندان بروند.

درپی حمله روز گذشته گارد ویژه سیاهپوش زندان تعداد ۳۶ زندانی سنی مذهب با حکم اعدام در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج با دستبند-پابند و چشم بند با تدابیر شدید امنیتی به سلول انفرادی منتقل شدند.
دست کم حکم اعدام ۷ تن از این منتقل شدگان در مرحله بدوی است و قانونا تا پایان مراحل دادرسی و قطعیت حکم قابل اجرا شدن نیست.
ﮐﺎﻭه ﻭﯾﺴﯽ، ﺑﻬﺮﻭﺯ ﺷﺎﻧﻈﺮﯼ، ﻃﺎﻟﺐ ﻣﻠﮑﯽ، ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪﯼ، ﮐﺎﻭه ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﺁﺭﺵ ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﻭﺭﯾﺎ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﻓﺮﺩ، ﮐﯿﻮﺍﻥ ﻣﻮﻣﻨﯽ ﻓﺮﺩ، ﺑﺮﺯﺍﻥ ﻧﺼﺮﺍﻟﻠﻪ ﺯﺍﺩﻩ، ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﻣﺎﺷﺘﯽ، ﭘﻮﺭﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪﯼ، ﺍﺣﻤﺪ ﻧﺼﯿﺮﯼ، ﺍﺩﺭﯾﺲ ﻧﻌﻤﺘﯽ، ﻓﺮﺯﺍﺩ ﻫﻨﺮﺟﻮ، ﺳﯿﺪ ﺷﺎﻫﻮ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻤﯽ، ﻣﺤﻤﺪ ﯾﺎﻭﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﺑﻬﻤﻦ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﻣﺤﻤﺪ ﻏﺮﯾﺒﯽ، ﻓﺮﺷﯿﺪ ﻧﺎﺻﺮﯼ، ﻣﺤﻤﺪﮐﯿﻮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻤﯽ، ﺍﻣﺠﺪ ﺻﺎﻟﺤﯽ، ﺍﻣﯿﺪ ﭘﯿﻮﻧﺪ، ﻋﻠﯽ ﻣﺠﺎﻫﺪﯼ، ﺣﮑﻤﺖ ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﻋﻤﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻬﯽ، ﺍﻣﯿﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩﯼ، عبدالرحمان سنگانی و سید جمال سید موسوی، ۲۹ نفر از زندانیان اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر هستند که حکم اعدام‌شان به دایره اجرای احکام رفته است.
همچنین حکم اعدام هفت تن دیگر محبوس در این زندان یعنی قاسم آبسته، داود عبداللهی، کامران شیخه، خسرو بشارت، ایوب کریمی، انور خضری و فرهاد سلیمی هنوز در دیوان‌عالی کشور در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.
لازم به ذکر است کاوه شریفی یکی از این زندانیان در حالی که بخاطر سکته قلبی در بیمارستان خارج از زندان بستری بود از آن مرکز درمانی به قرنطینه زندان و سپس سلولهای انفرادی منتقل شد.
روز گذشته دست‌کم با بیست‌ویک خانواده زندانی از سوی زندان تماس گرفته شده است. به این خانواده‌ها گفته شده برای ملاقات آخر به زندان بیایید.
گفته می‌شود هواخوری های این سالن و بندهای مرتبط آن از صبح دیروز به بهانه «آماده باش بودن» زندان باز نشده بود و مدیریت بخشی از زندان در اختیار نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفته بود.
این یورش بی سابقه و انتقال غیرمعمول زندانیان جهت اجرای حکم اعدام، درست چند روز پس از پخش فیلم اعترافات تنی از آنان تحت عنوان “در عمق تاریکی” صورت گرفته است.
فیلم مورد اشاره ماه گذشته با حضور عوامل صدا و سیما در بند این زندانیان تهیه شده بود،
Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر