۱۳۹۵ شهریور ۱, دوشنبه

تعیین وقت دادگاه رسیدگی به اتهامات حشمت الله طبرزدی


شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، تاریخ دهم شهریورماه را جهت رسیدگی به اتهامات حشمت الله طبرزدی تعیین کرد. وی متهم به “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” شده است.

 تاریخ ۱۳۹۵/۶/۱۰ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای رسیدگی به اتهامات حشمت الله طبرزدی تعیین و روز ۱۳۹۵/۵/۳۱ به محمد مقیمی وکیل وی ابلاغ شده است.
محمد مقیمی وکیل حشمت الله طبرزدی که این خبر را اعلام کرده است گفت، موکلم متهم است به “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران”.
وی در ادامه گفت که فعالیت‌هایی مانند راه اندازی کمپین حقوق بشری در زندان رجایی شهر و کمپین معیشت و دیگر فعالیت‌های موکل به عنوان دلایل اتهامات ایشان در کیفرخواست مطرح شده است.
این وکیل دادگستری اضافه کرد: “موکلم بر این باور است به دلیل اینکه اصول متعدد قانون اساسی کشورمان مانند، محاکمه متهمان سیاسی با حضور هیئت‌منصفه و به‌صورت علنی، اصل برائت، اصل قانونی بودن جرائم و مجازات‌ها و اصول دادرسی عادلانه که در اسناد جهانی و بین المللی حقوق بشری مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی نیز مورد تاکید قرار گرفته است در خصوص ایشان و دیگر فعالان سیاسی و مدنی رعایت نشده و نمی‌شود. بنابراین از استیفاء حق دفاع خود استنکاف خواهد نمود”.
لازم به است که حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی، روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه، با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران، ۲۸ اردیبهشت در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، این فعال سیاسی، طی دو دهه گذشته بارها بازداشت و زندانی شده است.

Iman nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر