۱۳۹۵ شهریور ۳, چهارشنبه

پنج زندانی در هرمزگان به دار آویخته شدند




رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اجرای حکم اعدام پنج تن از محکومان شهرهای بندرعباس، رودان و پارسیان از توابع استان هرمزگان در محوطه زندان بندرعباس خبرداد و گفت این افراد از متهمان جرایم مرتبط با مواد مخدر بودند.
 حجت الاسلام و المسلمین اکبری افزود: “در راستای اجرای احکام اعدام صادره از شعب دادگاه انقلاب شهرستان های بندرعباس،لنگه،رودان و پارسیان ،پنج نفراز قاچاقچیان مواد مخدر، پس از برگزاری جلسات متعدد دادگاه،حق برخورداری از وکیل مدافع و همچنین طی روند دادرسی، با تأیید و تنفیذ این احکام از سوی معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، در محوطه زندان مرکزی بندرعباس به دار آویخته شدند”.
این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: “این محکومین با نام های اختصاری (ح-غ)، (م_الف)، (ح_ج)، (الف-س) و (ع_م) در راستای مقابله بی امان دستگاه قضایی استان هرمزگان با سوداگران مرگ و در سلسه عملیات پیچیده  مأموران نیروی انتظامی با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و سربازان گمنام امام زمان در مناطق مختلف استان هرمزگان دستگیر و از آنها بیش از ۷ هزار و ۶۳۹ کیلو گرم مواد مخدر از هروئین، تریاک، کراک و حشیش کشف و ضبط شده است”.
وی گفت: “تنها در یکی از این عملیات ها، محموله ۳ هزار و ۴۷۰ کیلو گرمی مواد افیونی شامل ۹۰۰ کیلو گرم هروئین، ۲ هزار و ۳۵۰ کیلو گرم تریاک و ۲۲۰ کیلوگرم حشیش که از  مسیر دریا و از طریق نوار ساحلی غرب استان هرمزگان وارد کشور شده بود، در شهرستان بندرلنگه کشف و ضبط شده است”.
اکبری اضافه کرد: “در جریان این عملیات دو نفر از این معدومین به نام های (الف_ش)و(ع_م) دستگیر و در بازرسی از محل دپوی مواد مخدر مکشوفه ،یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری فشنک و مهمات نیزکشف و ضبط شده است”.
همچنین دیگر محکومین  مذکور در نتیجه عملیات نیروهای انتظامی و امنیتی استان هرمزگان به منظور مقابله با انتقال محموله بزرگ مواد افیونی توسط قاچاقچیان در محور مواصلاتی شرق به غرب  استان هرمزگان و در نتیجه گرفتار شدن در کمین و تور ایست و بازرسی ایجاد شده، دستگیر  و در مجموع ؛میزان ۴ هزار و ۱۶۹ کیلو گرم مواد مخدر از انواع :”هروئین ،تریاک،کراک و حشیش از آن ها کشف و ضبط شده است”.
Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر