۱۳۹۵ دی ۱۹, یکشنبه

تداوم وخامت حال آرش صادقی و انتقال به بهداری زندان اوین



آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین که شب گذشته پس از مقاومت و تاکید پزشکان مبنی بر بستری شدنش، توسط نیروهای امنیتی از بیمارستان به زندان بازگردانده شده بود، دچار حالت تهوع شدید شده و خون بالا آورده بود. این زندانی نهایتا سحرگاه به بهداری زندان اوین منتقل شد. جزئیات وضعیت جسمی وی که در بیمارستان ثبت شده در ادامه می آید.
آرش صادقی سحرگاه امروز با حالت تنگی نفس شدید و فشار خون ۷ روی ۶، به بهداری زندان اوین منتقل شد و با دستگاه اکسیژن نفس کشید.
آقای صادقی که چندی قبل در هفتاد و دومین روز به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داده بود، روز گذشته با تاخیر ۴ روزه به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.

پزشک متخصص ارشد بیمارستان تایید کرد که او خونریزی ۱۲.۵ درصد معده، کمبود هموگلوبین (کمخونی) شدید و عفونت شدید ریه داشته و بایستی دستکم ۴ الی ۵ روز در بیمارستان بستری شود.

با این حال، با فشار دادستانی، حفاظت زندان و سپاه ثارالله، این زندانی با حالت وخیم جسمی و علیرغم مقاومت پزشکان، شامگاه به زندان اوین عودت داده شد.
گفته می شود با دستور ارگان های فوق، در بهداری زندان نیز، وی از رسیدگی پزشکی کافی محروم است.
همچنین نتیجه آزمایش بر روده وی از چسبندگی شدید روده خبر می دهد که پزشکان گفته اند اگر وضع روده به همین شکل ادامه پیدا کند خونریزی را در پی خواهد داشت.

طبق گزارشی که پزشک قانونی پس از معاینه دقیق آرش صادقی گزارش کرده خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.

لازم به یادآوری است، آرش صادقی که در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، هم‌زمان با بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت اجرای شش سال حکم حبس، با نگارش نامه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام اعتصاب غذای اعتراضی کرد.
گلرخ ابراهیمی ایرایی، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

روز چهاردهم دی ماه، با مرخصی گلرخ ایرایی از بند نسوان (زنان) زندان اوین، آرش صادقی در هفتادودومین روز به اعتصاب غذای اعتراضی خود در بند هشت این زندان پایان داد.

اما دادستانی برخلاف وعده های داده شده با تمدید مرخصی همسر این زندانی مخالفت و وی را جهت تحمل حبس به زندان احضار کرده است.

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر