۱۳۹۵ دی ۲۵, شنبه

وضعیت پزشکی سعید شیرزاد، انتقال به بیمارستان و بازگشت به زندان




شامگاه شب گذشته، سعید شیرزاد زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در سی و هفتمین روز اعتصاب غذای خود درپی وخامت حال به بیمارستان امام خمینی منتقل و سحرگاه روز جاری به زندان بازگردانده شد. جزئیات وضعیت پزشکی این زندانی درپی می آید.
سعید شیرزاد روز گذشته در پی افت شدید فشار خون «۷ روی ۵»، لرزش زیاد بدن و ضعف در تکلم به بیمارستان منتقل شد. وی تا چند ساعت قدرت تکلم نداشته است.

بعد از انجام آزمایشات و گرفتن نوار قلب از آقای شیرزاد، مشخص شد معده او دچار ترشح اسید شده، بدون او با کمبود آب مواجه است و همچنین ماهیچهای ساق پای این زندانی دچار انقباض شدید شده است.

این زندانی در اعتصاب غذا بعد از تزریق یک سرم مربوط به تنظیم ضربان قلب، به دلیل ممانعت از تزریق سرم غذایی، ساعت ۵ صبح دوباره به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.
تا کنون مقامات زندان رویه بی تفاوتی در برابر مطالبات و اقدام به اعتصاب غذای آقای شیرزاد در پیش گرفته اند و تا زمان تنظیم این گزارش حاضر به مذاکره و بررسی مطالبات او نشده اند.
لازم به یادآوری است، سعید شیرزاد، از روز هفدهم آذرماه در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار و فقدان امنیت زندانیان عقیدتی با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زده است.
آقای شیرزاد ضرب و شتم مهدی فراحی شاندیز توسط مسئولین زندان را از جمله مثالهای فقدان امنیت  در زندان و موارد اعتراضی خود اعلام کرده است.

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر