۱۳۹۵ دی ۲۰, دوشنبه

انتقال ۱۲ زندانی برای اجرای حکم اعدام در ندامتگاه ; ۵ زندانی در آستانه اعدام در رجایی شهر




روز جاری دستکم ۱۲ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه مرکزی کرج به سلول انفرادی منتقل شدند. عمده منتقل شدگان از لحاظ میزان مواد مخدر منتسبه در پرونده جزو متهمان “سبک وزن” محسوب می شوند. لازم به ذکر است ۵ زندانی دیگر که روز گذشته در زندان رجایی شهر کرج برای اجرای حکم اعدام  منتقل شده اند کماکان در سلول و در انتظار اجرای حکم به سر می برند. این زندانیان عمدتا به قتل و سرفت مسلحانه متهم هستند.
امروز نوزدهم دی ماه ۹۵، دستکم ۱۲ زندانی محکوم به اعدام با اتهامات مربوط به مواد مخدر جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شدند. عمده منتقل شدگان به حمل و نگهداری کمتر از یک کیلوگرم مواد مخدر متهم هستند.

«محمد سلیمانی» هویت احراز شده یکی از این زندانیان 

یکی از نزدیکان آقای سلیمانی گفت: “محمد را دست خالی گرفتند، تنها به اعترافی که یکی از زندانیان کرده بود اکتفا کردند و حکم اعدام به او دادند. او فقط ۳۰ سال سن دارد و پدر سه کودک است و از یک سال و چهارماه پیش در زندان به سر می برد”
انتقال و اجرای پرتعداد حکم اعدام محکومان مواد مخدر در زندان های مختلف در حالی صورت می‌گیرد که مجلس ایران در هفته های اخیر یک فوریت طرح حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر را تصویب کرد. هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه از او خواسته بودند اجرای حکم اعدام حدود ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر را تا بررسی طرح مورد اشاره متوقف کنند.
لازم به ذکر است ۵ زندانی دیگر که روز گذشته در زندان رجایی شهر کرج برای اجرای حکم اعدام  منتقل شده اندکماکان در سلول و در انتظار اجرای حکم به سر می برند. این زندانیان عمدتا به قتل و سرفت مسلحانه متهم هستند.

Iman Nabi
ایمان نبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر