۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

گزارش تفصیلی، آماری نقض حقوق بشر در شهریور ماه 92

به نقل از خبر گزاری هرانا :

در بررسی عملکرد مجموعه گزارشات ارسالی در شهریورماه سال ۱۳۹۲، خط سیر گزارشات در این ماه، در مجموع شاخص های ۱۳ رسته به شرح زیر است:

در بررسی منابع ۱۶۶ گزارش باید اعلام کرد ۴۴ درصد گزارشات را ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و ۲۱ درصد دیگر آن را منابع مستقل و ۳۵ درصد را نیز منابع دولتی مستند کردند.

هم چنین باید اشاره داشت که در طی مرداد ماه ۵۶ زندانی در ایران اعدام شدند، ۶۹ نفر از دگر اندیشان بازداشت شدند و ۱۳ نفر نیز از سوی دادگاه انقلاب به ۷۵۴ ماه حبس محکوم شدند.
 
 
 

در حوزه کارگری بر اساس بررسی آماری و پیش بینی گزارشات ماه مشابه سال گذشته حداکثر گزارشات ارسالی میتوانست ۳۸ گزارش و حداقل آن  ۲۰ گزارش باشد اما در واقع ۲۴ گزارش دریافت شد، بر این اساس ۲۸ مورد نقض حقوق برای ۱۸۱۴۰ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اقلیت های مذهبی حداکثر ۱۰ و حداقل ۴ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد ۱۱ گزارش دریافت شد که بر این اساس تعداد ۱۰ مورد نقض حقوق برای ۵۲ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اقلیت های قومی حداکثر ۱۲ و حداقل ۴ گزارش بود که تعداد گزارشات دریافتی ۷ گزارش بوده است که بر این اساس تعداد ۷ مورد نقض حقوق برای  ۱۲ نفر به ثبت رسید.
در حوزه زندانیان حداکثر ۶۲ و حداقل ۳۰ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد ۴۸ گزارش دریافت شد، بر این اساس تعداد ۶۲ مورد نقض حقوق برای ۲۲۴ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اصناف حداکثر ۱۹ و حداقل ۵ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد ۲ گزارش دریافت شد که بر این اساس تعداد ۲ مورد نقض حقوق برای ۱۶ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اندیشه و بیان حداکثر ۵۴ و حداقل ۳۲ گزارش بود که تعداد گزارشات دریافتی ۲۳ مورد بوده است که بر این اساس تعداد ۲۴ مورد نقض حقوق برای ۴۴ نفر به ثبت رسید.
در حوزه فرهنگی حداکثر ۱۴ و حداقل ۶ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۴ مورد بوده است، که بر این اساس تعداد ۴ مورد نقض حقوق برای  ۲۰۶ نفر به ثبت رسید.
در حوزه زنان حداکثر ۱۶ و حداقل ۰ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۴ مورد بوده است که بر این اساس تعداد ۵ مورد نقض حقوق برای ۳۴  نفر به ثبت رسید.
در حوزه کودکان حداکثر ۳ و حداقل ۱ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۰ مورد بوده است.
در حوزه دانشجویان حداکثر ۲۲ و حداقل ۴ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۳ مورد بوده است، که بر این اساس تعداد ۳ مورد نقض حقوق برای ۴ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اعدام حداکثر ۳۶ و حداقل ۱۰ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۳۵ مورد بوده است، که بر این اساس تعداد ۴۱ مورد نقض حقوق برای ۸۴ نفر به ثبت رسید.
در حوزه محیط زیست حداکثر ۳ و حداقل ۰ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۱ مورد بوده است، که بر این اساس تعداد ۱ مورد نقض حقوق برای ۱ نفر به ثبت رسید.
سایر موارد نقض حقوق بشر نیز حداکثر ۴ و حداقل ۲ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۴ مورد بوده است. که بر این اساس تعداد ۲ مورد نقض حقوق برای ۷ نفر به ثبت رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر