۱۳۹۲ آذر ۲۹, جمعه

محمد نظری پس از 19 سال حبس بدون مرخصی اعاده دادرسی کرد

محمد نظری، فرزند حمدالله زندانی سیاسی محبوس در بند ۴، سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج که بیش از ۱۹ سال بدون مرخصی به اتهام همکاری با حزب دموکرات کردستان در زندان بسر برده است خواهان اعاده دادرسی شد.

این زندانی سیاسی در نامه به رئیس قوه قضائیه مدعی شد که در ترور هیچ کسی دخالت نداشته است و بر اثر شکنجه‌های بازجویان پرونده مجبور به اعتراف بر علیه خود شده است.

متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:

اعاده دادرسی

ریاست قوه قضائیه

من محمد نظری فرزند حمدالله اهل شاهین دژ در تاریخ ۹/۳/۷۳ توسط سپاه ابوذر بوکان به اتهام هواداری از حزب دموکرات کردستان دستگیر شدم و تا کنون نزدیک به ۲۰ سال است که به خاطر کاری که انجام ندادم در حبس می‌باشم و تمام اتهاماتی که به من وارد است توهماتی که ناشی از عقده‌های درونی بعضی از مسئولین می‌باشد که علت آن شیعه مذهب و غیر فارس بودن اینجانب می‌باشد.

بیشتر بخوانید


 

آقای لاریجانی مدت چند ماهی که در بازداشتگاه اطلاعات بودم بدون هیچ گونه مدرک یا شاهدی مرا مسئول ترور چهار نفر از نیروهای اطلاعات معرفی کردند که نه تنها آن‌ها را نمی‌شناختم بلکه اسم آن‌ها را هم نمی‌دانستم و مطمئنا اگر چند ماه دیگر در اطلاعات می‌ماندم مسئولیت ترور آقایان بهشتی، رجایی و باهنر را هم برعهده می‌گرفتم، زیرا طبق قوانین آن‌ها احتیاجی به مدرک ندارند و می‌توانند هر بلائی را سر زندانیان بیاورند.

طبق اصل سی و هشتم قانون اساسی اعتراف گرفتن زیر شکنجه ممنوع می‌باشد که متاسفانه درباره من استثناء قائل شدند آقای لاریجانی طبق گفته بازجویم اتهام من نه هواداری از حزب دموکرات بلکه شیعه نبودن و عضو خانواده شهدا بودن من است که از نظر قانون گناهی نابخشودنی می‌باشد.

آقای لاریجانی از زمان ریاست آقای یزدی، آقای شاهرودی، و اینک شما نامه‌های زیادی را با این مضمون نوشتم و تقاضای اعاده دادرسی کردم که همه آن‌ها بی‌پاسخ ماندند، بنابراین امیداورم به این نامه ترتیب اثر داده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر