۱۳۹۲ آذر ۲۲, جمعه

آيا فرياد رسی هست؟ ما نبايد بگذاريم محمدرضا را اعدام کنند

ميخواهند فرزند دلبندم را اعدام کنند. نگذاريد محمد رضا حدادي را بکشند!

امروز جمعه ۲۲ آذرماه ۱٣۹۲ قاضي پرونده محمدرضا حدادي در زندان عادل آباد شيراز با او ملاقات ميکند و به او ميگويد٬ براي اجراي حکم اعدام آماده باشد٬ و اگر ميتواند کاري براي نجات خود انجام دهد٬ آنرا فورا در دستور بگذارد چرا که ممکنست همين روزها اعدام شود.
خانواده محمدرضا و بويژه مادرش با شنيدن اين خبر٬ بسيار نگران اجراي حکم اعدام هستند. امروز طي يک تماس با مادر محمدرضا از او شنيديم که گفت: بهر طريق ممکن کمک کنيد فرزند دلبندم را نکشند. او وقتي دستگير شد دوچرخه سواري هم بلد نبود چه رسد به دزديدن ماشين و قتل يک مرد بالغ. عکسش را نگاه کنيد او چنان نحيف و کوچک بود که آزارش به مورچه هم نميرسيد. محمدرضا قرباني شد. قرباني اين توهم که ميتواند با اين کار به ما کمک کند . او قرباني فقر بود و اکنون قرباني قصاص ميشود. آيا فريادرسي هست٬ آيا نهادي ميتواند پرونده را از نزديک بررسي کند٬ آيا کسي صداي قلب او را ميشنود که از ترس اعدام و چوبه دار بشدت به طپش در آمده٬ آيا کسي به داد من مادر محمدرضا ميرسد؟
 بیشتر بخوانید 






محمدرضا کيست؟

فقط ۱۴ سال داشت که دستگير ميشود. او در حقيقت يک بچه است که وارد يک بازي خطرناک ميشود. او سرنشين يک ماشيني بوده که در آن چند نفر افراد بزرگسال براي دزديدن ماشين ٬ صاحب ماشين را به قتل ميرسانند. به اين جوان نحيف ۱۴ ساله بدليل اينکه به سن قانوني نرسيده٬ پيشنهاد ميشود که قتل را به عهده بگيرد٬ به او ميگويند از زندان آزاد ميشوي چون فقط ۱۴ سال سن داري و به ازاي به عهده گرفتن قتل٬ چند ميليون تومان پول به خانواده تو ميدهيم و چنين شد که محمدرضاي نوجوان٬ قتل را به عهده ميگيرد و در کمال ناباوري ميبيند که او را به اعدام محکوم ميکنند و پولي را که به او وعده داده اند٬ نيز به خانواده نميدهند. ۱۲ سال است که خانواده دردمند اين پسر جوان دنبال اين پرونده ميدوند٬ تقريبا همه دست اندرکاران و قاضي ها و حتي خانواده مقتول ميدانند که قتل يک مرد قوي هيکل نميتواند کار يک بچه باشد٬ ولي قاضي پرونده که حکم به اعدام داده ميگويد حکم اعدام که داده ام٬ مثل تفي است که از دهنم بر زمين ميريزم٬ ديگر نميتوانم جمعش کنم.

اين باربا پخش علني پروسه يک پرونده در مورد يک نوجوان ۱۴ ساله بايد بکوشيم که دنيا شاهد پرونده سازي و بازي سهل انگارانه با زندگي يک نوجوان بشوند که بر اساس فکر و عقل ۱۴ سالگي فکر ميکند با به عهده گرفتن يک قتل تبرئه ميشود و ميتواند پولي به سفره خالي خانواده اش بيفزايد.
آخرين حرف قاضي به او چند ساعت قبل در عادل آباد شيراز اينست ; يا از خانواده مقتول رضايت بگير و يا آماده اعدام شدن باش.
ما با خانواده مقتول تماس گرفتيم ٬ آنها ميگويند الان راه ديگري نيست٬ و خواهان اعدام او هستند.
کميته بين المللي عليه اعدام و نهاد کودکان مقدمند٬ با اعلام يک کمپين اضطراري فوري براي نجات جان محمدرضا حدادي از همگان ميخواهد کمک کنند جان او را نجات دهيم.
در اطلاعيه هاي بعدي کل پرونده و همچنين پيام مادر و اعضاي خانواده محمدرضا را براي افکار عمومي بين المللي پخش خواهيم کرد.

کميته بين المللي عليه اعدام و نهاد کودکان مقدمند از همگان ميخواهند بهر طريق ممکن به اين حکم اعدام اعتراض کنند. از مردم شيرازو مردم در ايران بويژه دعوت ميکنيم به اين حکم اعتراض کنند.
ما نبايد بگذاريم محمدرضا را اعدام کنند.

کميته بين المللي عليه اعدام
نهاد کودکان مقدمند
۱٣ دسامبر ۲۰۱٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر