۱۳۹۲ آذر ۱۳, چهارشنبه

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه: قصاص نص قرآن است٬ اجرای آن را متوقف نمی‌کنیم

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه می‌گوید قطعنامه‌های سازمان ملل علیه وضعیت حقوق بشر در ایران «مغرضانه و دروغ» است٬ جمهوری اسلامی حقوق بشر مورد تائید اسلام را قبول دارد و از «نص قرآنی قصاص به خاطر یک قطعنامه» دست نمی‌کشد.
به گزارش خبر گذاری فارس  لاریجانی روز چهارشنبه (۱۲ آذرماه) در دیدار با مسئولان عالی قضایی این اظهارات را بیان کرده است.
وی با ابراز تاثر از مفاد قطعنامه‌های سازمان ملل علیه وضعیت حقوق بشر در ایران گفته محتوای آن‌ها «ه‌مان مطالبی است که در رسانه‌های ضد انقلاب نوشته شده یا از دهان منافقین بیرون آمده است.»
رئیس قوه قضائیه همچنین یکی از «ریشه‌های» انتقاد جامعه جهانی از وضعیت حقوق بشر در ایران را «اختلاف مبنایی میان غرب و جهان اسلام در این حوزه» اعلام کرده است.
لاریجانی گفته است: «در برخی از بندهای قطعنامه اخیر اجرای قصاص را مردود دانسته‌اند و این در حالی است که قصاص نص قرآن است و انتظار نابجایی است که بخواهند ما از اجرای مضمونی قرآنی به دلیل تصویب یک قطعنامه دست بکشیم.»
وی همچنین اظهار کرده که «وقتی قوه قضائیه را برای اجرای حکم قصاص محکوم می‌کنند در واقع می‌خواهند اعتقاد ما به اصل اسلام را محکوم کنند.»
سنگسار و اعدام دو مجازاتی هستند که جامعه جهانی خواستار توقف صدور و اجرای آن‌ها در ایران شده‌اند.
با وجود صدور قطعنامه‌های بین‌المللی علیه وضعیت حقوق بشر در ایران٬ دادگاه‌ها و قضات جمهوری اسلامی کماکان به صدور حکم اعدام ادامه می‌دهند.
صادق لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش آنچه درباره دستگیری بی‌دلیل یا در بازداشت نگه‌داشتن بدون محاکمه افراد در قطعنامه سازمان ملل مطرح شده را «دروغ بسیار بزرگی» دانسته است.
رئیس قوه قضائیه در شرایطی در بازداشت نگه داشتن بدون محاکمه افراد در ایران را انکار می‌کند که فعالان حقوق بشر و شماری از وکلا در موارد متعددی به وچود این شرایط به ویژه در مورد زندانیان گمنام و عادی اشاره کرده‌اند.

دیگر بان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر