۱۳۹۲ آذر ۱۸, دوشنبه

٤ فعال سیاسی کُرد حدود ١٧ سال بدون مرخصی در زندان یزد بسر می‌برند

چهار زندانی سیاسی کُرد و عضو یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران پس از ١٧ سال حبس در زندان مرکزی یزد، همچنان از هرگونه مرخصی محروم هستند.
 
 کردپا - محمد مرادی و عمر امامی با گذشت ١٧ سال در زندان مرکزی یزد همچنان بدون مرخصی بسر می‌بردند
جهانگیر حاتمی، همبندی این ٤ زندانی سیاسی  گفت: عمر امامی به هنگام بازداشت توسط نیروهای نظامی سپاه مورد تیراندازی قرار گرفت و از ناحیه پا دچار معلولیت گشت و هم‌اکنون در زندان یزد امور روزانه را با یاری دیگر هم‌بندی‌هایش انجام می‌دهد.

وی که مقیم کشور آلمان می‌باشد، افزود: علی صالحی و محمد مرادی که سال ٧٥ در روستایی از توابع شهرستان کامیاران بازداشت و پس از ١٧ سال حبس و اذیت و آزار، تاکنون از حق هرگونه مرخصی محروم گشته‌اند.

یکی از این زندانیان به نام علی صالحی بدلیل بیماری چندین بار در بهداری زندان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته و دندان‌هایش در حین شکنجه شکسته شده و در این مدت تنها قادر به خوردن غذاهای آبکی است.

همچنین والی درودی زندانی سیاسی کُرد از اهالی شهرستان کامیاران پس از ١٧ سال نگهداری در زندان مرکزی یزد از حق مرخصی محروم بوده و بدلیل اصابت گلوله در حین بازداشت، چندین بار سلامت و وضعیت جسمی وی روبه وخامت گراییده است.

جهانگیر حاتمی در پایان گفت:"پس از اینکه والی درودی از سوی دادگاه کرمانشاه به زندان ابد محکوم گردید بنا به درخواست آقای درودی، از همسرش جدا شد".

دادگاه انقلاب کرمانشاه عمر امامی و والی درودی را به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران و اقدام علیه امنیت ملی به زندان ابد محکوم و همچنین علی صالحی و محمد مرادی به همان اتهام به ٢٠ سال حبس تعزیری محکوم کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر