۱۳۹۲ آذر ۲۰, چهارشنبه

هشدار عفوبین الملل نسبت به خطر اعدام دو معلم اهوازی

شنبه هفتم دسامبر ۲۰۱۳، هاشم شعبانی نژاد وهادی راشدی دو فعال فرهنگی عرب شهر خلفیه که به همراه سه تن دیگر از فعالان این شهر به اعدام محکوم شده بودند، توسط نیروهای اطلاعات از زندان کارون به مکانی نامعلوم انتقال داده شده اند. عفوبین الملل درپی این اقدام، نسبت به اعدام این فعالان فرهنگی به ایران هشدار داده است.


شنبه هفتم دسامبر نیروهای اطلاعات اهواز هاشم شعبانی نژاد و هادی راشدی دوفعال فرهنگی موسسه الحوار(گفتگو) شهر رامشیر(خلفیه) رابه مکانی نامعلوم انتقال داده اند. این اقدام اطلاعات درحالی صورت می گیرد که در ماه نوامبر گذشته دراقدامی مشابه، ۴ زندانی سیاسی شهر شادگان( فلاحیه) توسط نیروهای اطلاعات به مکانی نامعلوم انتقال داده شده و اعدام شده اند.
عفوبین الملل به شدت هشدار داده است که هاشم شعبانی نژاد وهادی راشدی دومعلم عرب و فعال فرهنگی درخطر اعدام قرار دارند.
پیشتر ازسوی هاشم شعبانی نژاد در زندان کارون نامه ای منتشر شد که در آن نامه اتهامات وارده به خود ودیگر فعالان عرب را رده کرده است.
پنج فعال فرهنگی عرب محکوم به اعدام در جلسات رسیدگی ضمن انکار اتهامات انتسابی، اعترافات خویش نزد ماموران امنیتی را ناشی از شکنجه و فشارهای جسمی و روحی و نیز اعترافات خود نزد بازپرس را بر اثر اکراه و تهدید حضور ماموران امنیتی در جلسات بازپرسی بیان نموده اند اما با این حال و علیرغم عدم وجود شهود عدول در خصوص این پرونده هر ۵ زندانی در شعبه ٢ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی در تاریخ ١٧/۴/١٣٩١ به اتهام محاربه وفساد فی الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده بوده اند.

هاشم شعبانی نژاد، هادی راشدی، محمد علی عموری نژاد وسید یابر آلبوشوکه و برادر وی سید مختار آبوشوکه، پنج فعال فرهنگی شهر خلفیه هستند که در اواخر سال ۲۰۱۲ حکم اعدام آنها از سوی دیوان عالی کشور به تائید رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر