۱۳۹۲ آبان ۲۳, پنجشنبه

دو مریوانی حاضر شده‌اند دال بر بی گناهی ٢ محکوم به اعدام کُرد شهادت دهند

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، پدر زانیار مرادی زندانی کُرد محکوم به اعدام در یک ارتباط تلفنی ضمن تأیید این خبر به خبرنگار کُردپا گفت: "پس از اینکه خطر اعدام زانیار و لقمان افزایش یافت، یک زن و مرد مریوانی حاضر شده‌اند تا در هر دادگاهی مبنی بر بی‌گناهی این دو جوان کرد گواهی دهند"
به گفته پدر یکی از محکومین به اعدام، این زوج مریوانی اعلام کرده‌اند که ضاربان پسر امام جمعه را مشاهده کرده‌اند و این ضاربان کسانی به جز زانیار و لقمان می‌باشند".

اقبال مرادی به نقل از این زن و مرد مریوانی اعلام کرده: "این زن و مرد مریوانی چند نفر مسلح را که سوار سه ماشین بوده‌اند و یکی از آنها پرایدی سفید بوده را در حال شلیک به پسر امام جمعه مشاهده نموده‌اند و حتی بدلیل اینکه این زن و مرد شاهد حادثه بودند از سوی ضاربان مورد هجوم و تهدید جانی قرار گرفته‌اند".




اقبال مرادی: پس از اینکه خطر اعدام زانیار و لقمان افزایش یافت، یک زن و مرد مریوانی حاضر شده‌اند تا در هر دادگاهی مبنی بر بی‌گناهی این دو جوان کرد گواهی دهند

وی افزود: "یکی از این شاهدین (مرد) بدلیل امنیتی و حساس بودن این پرونده نخواسته که همسرش در این مسئله دخیل شود، پیشتر نیز با امام جمعه مریوان دیدار کرده و چگونگی روی دادن این حادثه را برای ایشان تعریف نموده‎‌اند، اما امام جمعه حاضر به پذیرفتن این ادعا نشده است".

همچنین پدر زانیار مرادی که عموی "لقمان مرادی" زندانی سیاسی محکوم به اعدام نیز می‌باشد گفت: "امام جمعه مریوان به مشخصی می‌داند که چه کسانی پسر وی را به قتل رساندند به همین دلیل از ایشان می‌خواهم که صداقت داشته باشند و به مردم بگوید که زانیار و لقمان عامل قتل پسر وی نبودند".

زانیار و لقمان مرادی دهم مردادماه و پنجم مهرماه سال ١٣٨٨ به اتهام قتل پسر امام جمعه شهرستان مریوان از سوی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت شدند.

این ٢ زندانی تا ٩ ماه پس از بازداشت نیز هیچ اتهامی به آنها نسبت داده نشده بود و در بازداشتگاه‌های اطلاعات نگهداری می‌شدند، اما در دیماه سال ١٣٨٩ از سوی قاضی صلواتی در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "محاربه با خدا" به اعدام در ملاء عام محکوم گردیدند.

تاکنون تمامی تلاش‌های خانواده و وکلای این دو زندانی کُرد محکوم به اعدام و همچنین فعالیت‌های سازمان‌ها ونهادهای حقوق بشری برای نجات آنها بی‌نتیجه بوده‌است.

موج جدید اعدام زندانیان سیاسی کُرد طی ٢٠ روز گذشته نگرانی خانواده و فعالین حقوق‌بشر را نسبت به اعدام‌های قریب‌الوقوع بستگانشان افزایش داده‌است.

کردپا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر