۱۳۹۲ آذر ۱, جمعه

ماجرای کشته شدن آوین عثمانی به مجلس کشیده شد

به گزارش کلمه، محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه خطاب به وزیر کشور با اعلام اینکه در دو ماه گذشته چندین شهروند کرد به خاطر بی‌احتیاطی نیروهای نظامی کشته شده‌اند، از وی در خصوص پرونده مورد هدف قرار گرفتن «آوین عثمانی» از سوی ماموران نیروی انتظامی خواستار توضیح شد.

بیگلری با اشاره به  موضوع تبعیض‌ها و محرومیت‌ها اینگونه بیان کرد . "به دلیل تبعیض‌ها و محرومیت‌ها، مردم سقز و بانه از ناچاری به پدیده شوم قاچاق روی می‌آورند و متاسفانه در دو ماه گذشته نیروی انتظامی و هنگ مرزی با تیراندازی شش نفر از هموطنان بانه‌ای کشور را کشته است و جالب این است که اکثر این‌ها همراه خانواده‌شان بوده‌اند و مقابل چشمان نزدیکانشان کشته شده‌اند. جالب‌تر اینکه در هیچ کدام یک از این ماشین‌ها یک گرم بار قاچاق وجود نداشته است.

هوشنگ عثمانی برادر آوین عثمانی  به دویچه وله می‌گوید: "در آن روز من، آوین و نامزدش که قرار بود هفته دیگر مراسم عروسیشان را جشن بگیرند در ماشین نشسته بودیم که ناگهان یک ماشین شخصی جلوی ما توقف کرد و هر چهار نفر به سمت ما آمدند. ما نمی‌دانستیم که این چهار نفر از ماموران نیروی انتظامی هستند. ماشین هم متعلق به نیروی انتظامی نبود. شک کرده بودند که ما بار قاچاق داریم در صورتی که ما هیچ کاری نکرده بودیم. ما هم ترسیدیم و شروع به حرکت کردیم اما سه نفر از آن‌ها بدون هیچ اخطاری شروع به تیراندازی کردند."

هوشنگ عثمانی همچنین می افزاید : "اگر هم ماموری که در ‌‌نهایت به آوین شلیک کرده باشد را قصاص هم کنند، از ما دردی دوا نمی‌شود. من خواهرم را بدون دلیل و تنها به خاطر اشتباه ماموران نیروی انتظامی از دست دادم اما در حال حاضر خانواه من فقط می‌خواهد که درد و دلش شنیده شود تا شاید دیگر از این اتفاقات رخ ندهد."

سه روز پس این حادثه محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس به وزیر کشور در خصوص تیراندازی نیروی انتظامی بانه به مردم عادی و به خصوص کشته شدن این دختر ۱۸ ساله در حالی تذکر داد که خبر مربوط به این اظهارات تنها ساعتی پس از انتشار در وبسایت «خانه ملت» متعلق به مجلس شورای اسلامی ایران حذف شد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر